Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

    Stieven .
    Alle producten opzeggen bij Belgacom
    Onderwerp geplaatst 10 november 2010 door Stieven .Start User, laatst bewerkt: 10 februari 2012 
    22688 weergaven, 7 Opmerkingen
    Titel:
    Alle producten opzeggen bij Belgacom
    Content:

    Beste,

    Graag zou ik al mijn producten opzeggen bij Belgacom (TV, Internet, Telefoon, Telefoonlijn). Hoe ga ik hiervoor juist te werk?

    Ik heb net ook eens naar de klantendienst gebeld met dezelfde vraag en dit waren de antwoorden. Kan iemand me bevestigen of dit klopt?

    - één maand opzeg

    - bedrag dat eventueel teveel betaald zou zijn wordt terug gestort (betaal altijd voor 2 maanden abonnement)

    - ik heb geen verlenging staan zodat ik zonder probleem in één maand kan opzeggen

    Ik had wel iets meer interesse verwacht van de klantendienst waarom ik alles zou willen opzeggen. Moest ik een klant verliezen na meer dan 6 jaar zou ik dit toch wel willen weten..

    Anyway, zal het dan hier maar neerpennen:

    - te duur (gebruiken onze vaste tel bijna nooit maar moeten we de lijn betalen)

    - sinds de invoering van de TV packs heb ik een zeer groot aantal zenders minder (Discovery, NatGeo, Sport..) terwijl ik deze daarvoor wel had. Indien ik de betreffende zenders terug zou willen moet ik er extra voor betalen = meer betalen om hetzelfde terug te hebben.. (is me zo verteld door de klantendienst) Duh.

    - traag, Belgacom TV is bijzonder traag bij ons. Moet soms enkele seconden wachten vooralleer de zenders verspringen. De menu's gaan ook traag en zijn frustrerend om mee te werken

    Internet valt nog mee, behalve dat ik eens een volledig weekend zonder tel, tv en internet gezeten heb omdat een aannemer in de straat de kabel had over getrokken. Omdat ik dit op een vrijdagavond pas gemeld heb (na mijn werkdag) en het maandag hersteld was had ik geen recht op een korting. -> moest dus betalen voor iets wat ik niet gehad heb.

    Kan iemand me bevestigen of de info die ik van de klantendienst ontvangen heb klopt?

    Mvg,

    Stieven

    reactie

     

    • Swan .

      Beste

      De correcte manier om te stoppen bij belgacom is de volgende

      1. aangetekend schrijven naar bgc met al u klanteninformatie in en zeggen dat u wil stoppen
      2. Materiaal binnen brengen in een shop (indien deze gehuurd word)
      3. 1 maand vooropzeg

      wat die terugbetaling betreft klopt het volgens mij dat als u wat u teveel betaald hebt terug krijgt

      Hopend u voldoende geinformeerd te hebben

      swan

    • Joost .

      Ik heb iets gelijkaardigs gedaan: we zijn voor alle producten overgestapt naar Telenet. Ik ben gewoon een Belgacom teleboetiek binnengestapt en daar hebben ze een tijdstip afgesproken. Dat was exact op het moment dat Telenet bij mij thuis langskwam voor de installatie. Op dat moment werd ook het nummer overgedragen.

      Nu heb ik wel een ander probleem: mijn oude e-mailadressen blijven werken en mijn persoonlijke webruimte blijft geopend. Ik ik kan daar niet meer aan met mijn oude login en de klantendienst van Belgacom wil het voor mij niet afsluiten. Via de e-services lukt het niet want daarvoor moet je inloggen en ze vragen steeds een belgacom telefoonnummer of klantnummer :-(

    • Stieven .

      @Swan,

      Bedankt voor de info. Zal ook eens in een BGC punt binnenspringen.
      Ik veronderstel dat ik pas mijn Digicorder moet binnenbrengen tegen het einde van de opzeg periode en niet bij het opzeggen zelf?
      Volgens u klopt het dat wat je teveel betaald hebt terug krijgt, klopt dit ook volgens Belgacom?

      @Joost,

      Goed dat je het zegt, dan zorg ik ervoor dat mijn webruimte leeg is tegen het einde van mijn opzeg periode. Ook proper van de klanten dienst dat ze dit niet snel willen leegmaken..

      Grts,

      Stieven

    • Swan .

      Beste,

      De decoder moet inderdaad pas binnengebracht worden wanneer u maand vooropzeg afgelopen is
      kwestie van die terugbetaling is dat altijd moeilijk te zeggen aangezien er tal van factoren een rol spelen. zoals onder andere wanneer dat de opzegging aangevraagd wordt. wanneer dat deze uitgevoerd wordt. wordt het materiaal in een correcte staat terug gebracht.

      Voor zeker te zijn dat je geen verlies raad ik u aan om te kijken tot wanneer dat je nu betaald hebt als dat bv is tot de 31/12 dan doe je het best om u aangetekende zending te struen op 31/11 zodanig dat het een nul operatie is.

      Greetz

    • muisje

      beste Swan

      op 31/11 ... die gaat lang mogen wachten

      muisje

    • Onze medewerkers

      Beste Stieven,

      Hebt u technisch de lijn laten nameten op beschikbaarheid VDSL2?   En ook wat de TV Packs betreft hebt u steeds de mogelijkheid om zonder vaste lijn te werken!

      De voorwaarden voor de opzeg zoals besproken op onze klantendienst zijn correct.

       

      Met vriendelijke groeten,

      Eva

       

    • kriske4 .

      beste,

      inderdaad ze doen geen moeite om klanten te behouden integendeel , sommige medewerkers aan de telefoon zijn onbeleefd , ja die hun job tegen hun zin doen ! in ieder geval veel succes bij je nieuwe provider