Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

Nico .1599
    BBox2 - > 2 routers - Probleem met doorverbinding
    Onderwerp geplaatst 16 februari 2011 door Nico .1599Newbie, laatst bewerkt: 10 februari 2012 
    2071 weergaven, 3 Opmerkingen
    Titel:
    BBox2 - > 2 routers - Probleem met doorverbinding
    Content:

Hallo, iedereen

Ik heb sinds kort een probleem met mijn router op het tweede verdiep.

Mijn Netwerk verbinding:
    Ik heb een bbox2 waar er 2 routers zijn verbonden de eerste is rechstreeks met bbox verbonden via een ethernet kabel(gelijkvloers) de 2de router is via een powerline adapter  (via stopcontact)  aangesloten die de router bereikt in mijn kamer op het 2de verdiep. Beide router hebben een andere ip adress voor geen problemen te krijgen met bbox

Bbox2: ip adress; 192.168.1.1

Router 1: Gelijkvloers Linksys WRT54GC ip adress: 10.200.1.1

Router 2: 2de veriep Linksys WRT610N ip adress 10.201.1.1

//Het Probleem//

De snelheid was aanzienlijk vertraagt van 5mbit/s naar 0.5mbit/s. Ik had een vermoeden dat het misschien de firewall is van de bbox. Dus heb ik meteen naar de helpdesk van belgacom gebeld. Ik heb dan ook alles gezegd hoe mijn netwerk verbinding in elkaar zit. En wat ik ongeveer van plan was te doen. Ik heb alles gedaan wat helpdesk heeft gezegt.

Ik heb ook alles gezegt hoe mijn netwerk in elkaar zit. Dit was normaal gezien geen probleem. De man heeft me alles uitgelegd en heeft gevraagd om WAN PPPeO uitteschakelen. Dit heb ik dan ook gedaan. Na dat ik dit heb gedaan kon bbox2 de router op gelijksvloers niet meer vinden.

Zou er iemand me kunnen uitleggen hoe dat je de bbox moet config dat hij alleen gegevens door voert.

Berwerkt-

Ik vroeg me ook af of dit wel kan. Ik heb een abonnoment "internet favorite" 25mbit/s zegt men.
    Maar als ik mijn bbox raadpleeg staat er maar 9mbit/s ,Kan dit wel ???

Hartelijk Dank

Image:

reactie

• patrick57 .

nico

probeer eens in de menu balk te 192.168.1.1 te tikken zo kunt ge mischien Uw b-box 2 terug vinden en hertsel hem zoals in het begin,ik denk dat het verlies komt doordat ge twee verdieppingen hoger werkt.

grt patrick

• wouter1984

Je hebt 2 mogelijkheden:

A. Beide Linksys'en hebben hun eigen extern IP-adres, en dus hun eigen aparte LAN.

1. Schakel Wan PPPoE en wireless uit op de bbox.

2. Verbind één van de LAN-poorten van de bbox met de WAN poort van één van uw Linksys'en (eventueel via de Powerline, dat doet er niet toe).

3. De andere LAN-poort van de bbox gaat naar de WAN-poort van de andere Linksys.

4. Start op elk van de Linksys'en een PPPoE verbinding.

Linksys 1 (WAN) <----> (LAN1) bbox (LAN2) <----> (WAN) Linksys 2

Je hebt nu twee onafhankelijke netwerken, waarbij toestellen op het ene netwerk niet kunnen communiceren met toestellen op het andere netwerk.

B. Eén van de Linksys'en heeft zijn eigen extern IP-adres en staat in voor de routing, de andere dient enkel als access point.

1. Voer stap 1 en 2 uit van mogelijkheid A.

2. Start vanuit de Linksys die je net hebt aangesloten een PPPoE verbinding.

3. Schakel DHCP uit op de andere Linksys en verbind beide Linksys'en aan elkaar via hun LAN-poorten.

bbox (LAN1) <----> (WAN) Linksys 1 met DHCP (LAN1) <----> (LAN1) Linksys 2 zonder DHCP

Je hebt nu slechts één netwerk dat toegankelijk is via beide routers. Alle toestellen kunnen met elkaar communiceren.

• Nico .1599

AAh hartelijk bedankt voor de informatie.