Dit is een openbaar Forum resource  openbaarRSS

Onderwerp

Hans .
    Uitgaande server Samsung Galaxy S3
    Onderwerp geplaatst 27 september 2012 door Hans .Newbie 
    541 weergaven, 6 Opmerkingen
    Titel:
    Uitgaande server Samsung Galaxy S3
    Content:

Beste,

Ik heb een probleem met de uitgaande server van mijn samsung galaxy s3. Kan iemand mij zeggen wat de instellingen hiervan zijn. Ik heb er al een aantal geprobeerd en deze werken niet.

relay.skynet.be

poort 587

SSL of TLS

+ ook de gebruikersnaam (xxx.@skynet.be) en pw login

mvg Hans

reactie

• Patrick_V

Als je enkel met Belgacom verbindingen werkt, is de eenvoudigste  :

relay, skynet.be, poort 25 en geen beveiliging noch autorisatie.

Maar dat werkt dus enkel als je suft via een Belgacom verbinding. Met een andere heb je die beveiligde versie nodig, maar ik heb die eerlijk gezegd ook nog niet aan de praat gekregen.

• xenne

dat probleem (bug?) werd reeds gemeld en ik kan het bevestigen

zie : http://community.belgacom.be/posts/6873721a82

je kan bv K-9 gebruiken, waarschijnlijk beter dan de standaard mail applicatie

mvg

• Patrick_V

Het net nog eens wat verder zitten brielen op mijn Samsung mini 2 en ben er uiteindelijk wel geraakt.

als ik het volgende gebruik :

relay.skynet.be,

poort 587,

TLS,

aanmeld gegevens : gebruikersnaam is het hoofdemailadres (dus die fdxxxxx@skynet.be) en het wachtwoord van je emailaccount.

Daarmee blijkt het dus wel te lukken.

Had daarvoor mijn alias gebruikt i.p.v. dat hoofdemailadres, en dan lukte het niet.

• xenne
       Patrick, het is enkel op de standaard mailapp vd Samsung galaxy siii dat het niet gaat. Bug? Op andere devices is er geen probleem met die instellingen. Mvg
    • Tonia .

Ik had net hetzelfde probleem, en na lang zoeken en zwoegen, en surfen ben ik er eindelijk geraakt.

Ga naar het startscherm en en ga van daaruit naar instellingen.

Ik had eerst WIFI aangevinkt staan, heb dat uitgezet.

daarna kon ik perfect bij de uitgaande mail instellingen het volgende ingeven :

SMPT server : relay.proximus.be

Beveiliging : Geen

Poort : 25

Op deze manier is het gelukt.

Wifi uit dus. Want blijkbaar is het zo dat wanneer Wifi open staat, hij altijd via de Wifi verbining gaat en dan zou de uitgaande server van je e-mail provider moeten zijn.

Wanneer Wifi uit staat dan gaat hij automatisch via de proximus server.

Bij mij werkt het nu, zelfs al mails verzonden en die zijn goed aangekomen ! hoera !

Hopelijk kan dit helpen.

mvg

• xenne

joouw methode gaat maar enkel werken als je wil versturen met de mobiele data verbinding

de beschreven methode zoals in post 1 gaat werken met gelijk welke internetverbinding, wat dus veel handiger is op een smartphone. maar deze methode werkt dus niet met de standaard mail applicatie van de SIII. K-9 is echter een goed alternatief

mvg